AF 7 tidak sampai dihati

2Akademi Fantasia  sudah memulakan konsert yang pertama dan seperti yang dikatakan oleh pengkritik bahawa calon-calon pada tahun ini mempunyai taraf dan kualiti yang terbaik di antara pelajar akademi fantasia yang lalu . memang kita akui  kualiti mereka dari segi suara sememangnya lebih baik . namun jika kita bandingkan penampilan mereka , pelajar tahun ini tidak lah sehebat mana  yang boleh kita pakej kan sebagai seorang penyanyi melainkan dua orang pelajar lelaki seorang dari Sarawak (Hafiz) dan seorang dari Kuala Lumpur (Aril) yang tidak perlu kita sebutkan nama mereka,

Konsert pertama yang cuba diubah persembahan  nya  untuk lari dari persembahan dan juga penampilan pentas yang berbeza agak janggal dan tidak mendatangkan mood  AF sebenar. Kita seolah menyaksikan , Gengstar dan lain-lain program realiti yang banyak di TV. AC Mizal juga gagal untuk mengembalikan nostalgia   Aznil Nawawi. Lantaran  suara yang mendatar tanpa  tone  dan mood yang  bijak oleh Aznil berjaya memainkan perasaan penonton dan lawak Aznil yang  selamba benar-benar mencuit hati penonton.Ini amat berbeza dari AC Mizal dengan lawak-lawak beliau yang ada kala dibuat-buat dan tidak menjadi. namun selain Aznil , AC Mizal adalah yang terbaik untuk mengambil alih tempat Aznil tetapi tidak setanding dengan penguasaan Aznil.

Perubahan tempat pengkritik juga sukar untuk diterima oleh penonton kerana apa yang dapat kita lihat , touch antara  pengkritik tidak dapat di satu kan kerana kedudukan mereka yang jauh. pemilihan juri juga tidak bertepatan , hanya  Adlin Aman  Ramli sahaja yang rasanya menonjol dan memahami konsep AF sedangkan  ada yang meluat apabila seorang juri yang merupakan  salah seorang yang mengendalikan odition asyik memuji bahawa dia dan team dia berjaya mencungkil yang terbaik. keseluruhan , tidak sampai ke hati peminat.

Advertisements

5 Responses to “AF 7 tidak sampai dihati”

  1. Hafiz wa caya lu lah, kat konsert tuh lu x nampak tembam sgt,,,,,

  2. caya lah hafiz… akak sayang hafiz..

  3. akugErsang Says:

    kiranya AF7 tak sampai hati ambil pengkritik ganaz la ni… betul jugak, kesian dorang budak baru tibe-tibe kene marah.. ok la tu, aku tengok pengkritik yang kritik ok jugak.. rileks je..

  4. memang saya sangat setuju dengan kenyataan yang pelajar yang betul2 boleh dikatakan hebat dalam af7 ialah hafis dan aril. yang lain tu pakai cukupkan syarat saja. begitu juga dengan tenaga pengajar macam ida dan aris tu memang gagal dalam tugasan mereka. lagipun perangai si ida itu semacam, rasa dia hebat dan tidak dapat menerima kritikan, aku geram dgn perempuan yang tak cantik tapi rasa dia tu hebat.

  5. aku teringin sangat tngok hafis buat rambut lurus…mcm mane rupenye ye????lawa ke tak..hensem ke???macho tak????ada rupa shah rukh khan ke???he3…mesti la takde rupa sb hafis orang malaysia…srk orang bollywood

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: