CIMB sedang bermasalah

CIMB sedang bermasalah

CIMB sedang bermasalah

Kumpulan CIMB akan menawarkan cuti tanpa gaji kepada 36 ribu pekerjanya bermula April ini.
Ketua Pegawai Operasinya, Datuk Seri Nazir Razak memberitahu, program cuti tanpa gaji yang ditawarkan kepada kakitangannya itu adalah sebahagian daripada langkah syarikat untuk berjimat dalam keadaan ekonomi yang semakin memburuk.

“Kami bukannya mengurangkan pekerja, cuma mengurangkan kos.” katanya kepada Bernama.

Pekerja boleh mengambil cuti tanpa gaji daripada tempoh sebulan hingga 6 bulan dan kumpulan CIMB tidak meletakkan sebarang sasaran mengenai jumlah pekerja mereka yang akan mengikuti program ini.

Program cuti tanpa gaji yang ditawarkan ini akan meliputi cawangan mereka di Indonesia, Thailand dan Singapura.

Bagaimanapun, Nazir berjanji operasi syarikatnya akan berjalan seperti biasa.

Advertisements

6 Responses to “CIMB sedang bermasalah”

  1. Kepada yang bercuti panjan dan mahu mencari kerjaya kecantikan boleh lah email kai di Admin@Enkaybeau.com

  2. cimb mahu kurangkan pekerja?? kenapa 2 3 bulan lepas bukak jawatan kosong? susah la macam ni. nak cari kerja sekarang punye la susah.. tension…

  3. satu-satu masalah.. anggaplah semua ini dugaan… ada hikmah sebaliknya… kalau nak keje kosong mat boleh apply kan.. keje cuci.. cuci mate,hahahhaha

  4. Sapa2 keje CIMB, citerla sikit nape sampai 60 cawangan akan ditutup dan 36000 kena cuti tanpa gaji selama 6 bulan…nape nampak teruk sangat ni? bank lain tak kena pun…

  5. Syarikat Takaful Malaysia Bhd pun dah tutup lebih 70 cawangan. Staff dipindahkan ke tempat2 jauh supaya berhenti.

  6. Betui ka?CIMB kan ka milik adik PM kita la ni….takkan kuttt…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: